Terapie dla dzieci w spektrum autyzmu | UNLOCK
W Centrum UNLOCK oferujemy szeroki zakres specjalistycznych terapii, które są dostosowywane do indywidualnych potrzeb każdego dziecka w spektrum autyzmu i z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Nasz zespół doświadczonych terapeutów tworzy zindywidualizowane programy, które obejmują m.in. terapię psychologiczną, integrację sensoryczną, logopedię oraz terapię zajęciową. Dzięki kompleksowemu podejściu wspieramy rozwój w wielu obszarach, takich jak komunikacja, umiejętności społeczne, motoryka i percepcja.
Nasza oferta terapii:
Terapia Logopedyczna
Terapia logopedyczna adresowana jest do dzieci i młodzieży zmagającej się z różnego rodzaju zaburzeniami oraz wadami wymowy.
Podczas zajęć wykonywana jest diagnoza, profilaktyka oraz prowadzona jest terapia logopedyczną, która obejmuje wszystkie sfery poznawcze mające wpływ na rozwój języka
Zajmujemy się terapią:
- ORM – opóźnionym rozwojem mowy,
- afazją– zaburzeniem funkcji językowych powstałym w wyniku uszkodzenia odpowiednich struktur mózgowych,
- seplenieniem (sygmatyzmem) – nieprawidłową wymową głosek: ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż,
- rotacyzmem – nieprawidłową realizacją lub brakiem głoski „r”
- kappacyzmem – nieprawidłową wymową głoski „k”,
- gammacyzmem – nieprawidłową wymową głoski „g”,
- mową bezdźwięczną,
- jąkaniem,
- ćwiczeniami przygotowującymi do nauki pisania i czytania.
Zapewniamy indywidualny dobór metod do problemów oraz możliwości podopiecznego.
Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut
Terapia psychologiczna
Zajęcia z psychologiem mają charakter spotkań indywidualnych, dostosowanych do możliwości i potrzeb dziecka.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które:
- mają trudności w nauce,
- nie radzą sobie w kontaktach z rówieśnikami,
- mają trudności w sferze emocjonalnej i społecznej,
- są nieśmiałe,
- są uzdolnione i chcą pracować nad swoim potencjałem.
Korzyści:
- poznanie sposobów radzenia sobie z emocjami,
- poszerzenie wiedzy o swoich potrzebach, przekonaniach,
- poszerzenie wiedzy o sposobach wchodzenia w relacje,
- zwiększenie pewności siebie, poprawienie stosunków z otoczeniem,
- usprawnienie funkcji poznawczych.
Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut
Terapia integracji sensorycznej
Celem terapii jest kształtowanie się nowych oraz zmienienie dotychczasowych połączeń synaptycznych w ośrodkowym układzie nerwowym dzięki różnorodnym ćwiczeniom wykonywanym z użyciem specjalistycznego sprzętu w odpowiednio przygotowanej przestrzeni.
Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut
Terapia pedagogiczna z terapią ręki
Terapia opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka. Jest to zespół skoordynowanych działań i ćwiczeń umożliwiających usprawnienie mechanizmów odpowiedzialnych za kontrolowanie ruchów/
Cele i efekty terapii ręki:
- poprawa i usprawnienie precyzyjnych ruchów rąk,
- poprawa sprawności manualnej,
- ingerencja w sprawność grafomotoryczną,
- wzmocnienie koncentracji,
- poprawa umiejętności chwytu,
- rozwijanie umiejętności planowania ruchu,
- poprawa koordynacji oko–ręka,
- nauka przekraczania linii środka ciała,
- pobudzenie czucia powierzchownego i głębokiego,
- w przypadku problemów neurologicznych i ortopedycznych celem jest poprawa zakresu ruchomości w stawach oraz siły mięśniowej.
Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut
Dowiedz się więcej o terapiach jakie prowadzimy
Zespół terapeutyczny
Pedagog specjalny z kwalifikacjami do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Terapia ręki – I, II, III stopień
- Sala Doświadczania Świata
- Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE – I stopień
- Uprawnienia diagnostyczne:
-
KORP (Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego)
-
Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 7-9 lat
-
Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat
-
Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat
-
Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u osób powyżej 16 roku życia
-
Diagnoza dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat
-
Diagnoza dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat
-
Diagnoza rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich
-
Fizjoterapeuta z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE
- Integracja Sensoryczna
- Sala Doświadczania Świata – Odprężenie w Bezpiecznym Miejscu
- Praca z traumą u dzieci i dorosłych
- Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka
- Kurs podstawowy koncepcji Kurs PNF1 i PNF2
- Terapia taktylna według metody dr Swietłany Masgutowej
- Terapia ręki
- Elementy Kinezjologii Edukacyjnej (metoda Dennisona) jako metody wspierającej proces uczenia się
- Wprowadzenie do muzykoterapii integralnej
- Praktyczne techniki czaszkowo-krzyżowe
- Instruktor rekreacji ogólnej
Logopeda z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Przygotowanie pedagogiczne
- Diagnoza, terapia, edukacja i wsparcie osób ze spektrum autyzmu
- Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania®
- Terapia ręki I i II stopnia
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego APD
- Werbosensomotoryka®
- Dziecko z wadą słuchu
- Terapia neurobiologiczna Metodą Krakowską
- Terapia jąkania u dzieci w wieku szkolnym
- Diagnoza i terapia połykania
- Praksja, dyspraksja i apraksja
Terapeutka integracji sensorycznej, pedagog specjalny
- Studia podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
- Kurs Terapia Neurotaktylna
- Kurs Terapia Behawioralna w teorii i praktyce – kurs bazowy
- „Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących – AAC
- Studia podyplomowe „Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka”
Fizjoterapeuta z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Studia podyplomowe na kierunku Neurorozwojowa Terapia Dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego
- Kurs Elastyczny terapeutyczny taping w pediatrii
- Kurs Sports Anatomy
- MNRI Terapia Neurotaktylna
- MNRI Integracja odruchów dynamicznych I posturalnych
- MNRI Integracja odruchów ustno-twarzowych
- MNRI Archetypt rozwoju ruchowego
- MNRI Neurostrukturalna Integracja odruchów.
Psycholog z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Studia magisterskie na kierunku Psychologia
- Uprawnienia diagnostyczne do badania Skalą Inteligencji Stanford- Binet 5.
- Kurs „Szybka interwencja w kryzysie”
- Kurs „Terapia dziecka z autyzmem”
- Terapia ręki – I i II stopnia
- Studia podyplomowe na kierunku Pedagogika Korekcyjna z integracją sensoryczną
- Szkolenie Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC)
- Kurs Trening umiejętności społecznych (TUS) u dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu.
- Kurs Szybka interwencja w kryzysie
- Szkolenie AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się
- Szkolenie Kryzys w życiu dzieci i młodzieży
- Szkolenie Trening Zastępowania Agresji u Dzieci i Młodzieży (TZA).
Logopeda, pedagog specjalny z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Absolwentka kolegium nauczycielskiego filologii polskiej
- Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci i uczniów ze złożonymi potrzebami w komunikacji.
- AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna – jak zacząć pracę w obszarze komunikacji z dzieckiem lub osobą dorosłą z autyzmem.
- Metody AAC w pracy logopedycznej z dziećmi z trudnościami w komunikowaniu się
- Terapia logopedyczna dziecka ze spektrum autyzmu
- Zabawy z piktogramami dla uczniów korzystających z AAC
- Metoda Ułatwionej w pracy z dzieckiem niemówiącym
- Logorytmika – ruch, słuch, mowa
- Trudne i specyficzne zachowania uczniów ze spektrum autyzmu
- Seksualność dziecka z zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnością intelektualną
- Spokojniej w rodzinie – 5 kroków samoregulacji i współregulacji
- Trener Treningu Umiejętności Społecznych
- Trener TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia (diagnoza, terapia, masaż)
Pedagog specjalny z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego – Pedagogika ,,Poradnictwo”
• AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się
• Pedagogika Specjalna kurs ,,Terapia psychopedagogiczna osób ze spektrum autyzmu”
• Pedagogika Specjalna kurs ,,Zespół Aspergera. Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci i młodzieży”
• Terapeuta nurtu psychodynamicznego w procesach terapii dzieci i młodzieży
• Mentor i trener zachowań w podejmowaniu decyzji i wspomagania osób w osiąganiu celów w oparciu o talenty i potencjał danej osoby – coachWise
• Trener Tutoringu – towarzyszenie uczniowi w poszukiwaniu własnej drogi do wiedzy, tożsamości oraz wielopłaszczyznowego rozwoju
• Mediator – pokojowa forma rozwiązywania konfliktów w różnych przestrzeniach życia
• Trener zastępowania agresji
• Edukacja z wartościami
• Mikropolaryzacja mózgu – terapeutyczna nowoczesna metoda neuromodulacji tDCS
• Edukacja w oparciu o Plan daltonski – metoda rozwijająca kreatywność i twórcze myślenie uczniów do samodzielnego rozwiazywania problemów w trakcie pracy grupowej
• Trener profilaktyki uzależnień
• Kurs ,,Terapia schematów” – podejście holistyczne skupiające się na przyczynach wywołujących dane problemy
• Ratownik medyczny
• Skauting – proces wychowawczy w prowadzeniu do dojrzałości dzieci i młodzieży w taki sposób, by w pełni mogli wykorzystać swoje możliwości fizyczne, umysłowe, społeczne i duchowe jako jednostki i odpowiedzialni obywatele
Pedagog specjalny z kwalifikacjami do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Studia magisterskie na kierunku nauczyciel matematyki i podstaw informatyki;
- Studia podyplomowe na kierunku Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
- AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się
- Wieloaspektowe wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Terapia innowacyjną metodą neuromodulacji tDC
Terapeuta Integracji Sensorycznej, Pedagog specjalny z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego ze specjalizacją biologii człowieka
- Studium Przygotowania Pedagogicznego
- Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Trener Metody Biofeedback Verim
- Tlenoterapia hiperbaryczna
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC)
- Kryzysy w życiu dzieci i młodzieży
- AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się
Psycholog z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Studia magisterskie na kierunku Psychologia
- Uprawnienia diagnostyczne do badania Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5
- Szkolenie: “AAC – Wspomagające i Alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się.”
- Trener Umiejętności Społecznych I i II stopnia
- Szkolenie podstawowe Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
Jak się z nami skontaktować?
- ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
- 517 722 685
Obsługa sekretariatu
- Magdalena Janeczek
- 517 722 685