W Centrum UNLOCK oferujemy szeroki zakres specjalistycznych terapii, które są dostosowywane do indywidualnych potrzeb każdego dziecka w spektrum autyzmu i z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Nasz zespół doświadczonych terapeutów tworzy zindywidualizowane programy, które obejmują m.in. terapię psychologiczną, integrację sensoryczną, logopedię oraz terapię zajęciową. Dzięki kompleksowemu podejściu wspieramy rozwój w wielu obszarach, takich jak komunikacja, umiejętności społeczne, motoryka i percepcja.

Nasza oferta terapii:

Terapia Logopedyczna

Terapia logopedyczna adresowana jest do dzieci i młodzieży zmagającej się z różnego rodzaju zaburzeniami oraz wadami wymowy.
Podczas zajęć wykonywana jest diagnoza, profilaktyka oraz prowadzona jest terapia logopedyczną, która obejmuje wszystkie sfery poznawcze mające wpływ na rozwój języka

Zajmujemy się terapią:

  • ORM – opóźnionym rozwojem mowy,
  • afazją– zaburzeniem funkcji językowych powstałym w wyniku uszkodzenia odpowiednich struktur mózgowych,
  • seplenieniem (sygmatyzmem) – nieprawidłową wymową głosek: ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż,
  • rotacyzmem – nieprawidłową realizacją lub brakiem głoski „r”
  • kappacyzmem – nieprawidłową wymową głoski „k”,
  • gammacyzmem – nieprawidłową wymową głoski „g”,
  • mową bezdźwięczną,
  • jąkaniem,
  • ćwiczeniami przygotowującymi do nauki pisania i czytania.

Zapewniamy indywidualny dobór metod do problemów oraz możliwości podopiecznego.

Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut

Terapia psychologiczna

Zajęcia z psychologiem mają charakter spotkań indywidualnych, dostosowanych do możliwości i potrzeb dziecka.

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które:

  • mają trudności w nauce,
  • nie radzą sobie w kontaktach z rówieśnikami,
  • mają trudności w sferze emocjonalnej i społecznej,
  • są nieśmiałe,
  • są uzdolnione i chcą pracować nad swoim potencjałem.

Korzyści:

  • poznanie sposobów radzenia sobie z emocjami,
  • poszerzenie wiedzy o swoich potrzebach, przekonaniach,
  • poszerzenie wiedzy o sposobach wchodzenia w relacje,
  • zwiększenie pewności siebie, poprawienie stosunków z otoczeniem,
  • usprawnienie funkcji poznawczych.

Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut

Terapia integracji sensorycznej

Celem terapii jest kształtowanie się nowych oraz zmienienie dotychczasowych połączeń synaptycznych w ośrodkowym układzie nerwowym dzięki różnorodnym ćwiczeniom wykonywanym z użyciem specjalistycznego sprzętu w odpowiednio przygotowanej przestrzeni.

Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut

Terapia pedagogiczna z terapią ręki

Terapia opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka. Jest to zespół skoordynowanych działań i ćwiczeń umożliwiających usprawnienie mechanizmów odpowiedzialnych za kontrolowanie ruchów/

Cele i efekty terapii ręki: 

  • poprawa i usprawnienie precyzyjnych ruchów rąk, 
  • poprawa sprawności manualnej,  
  • ingerencja w sprawność grafomotoryczną, 
  • wzmocnienie koncentracji, 
  • poprawa umiejętności chwytu, 
  • rozwijanie umiejętności planowania ruchu, 
  • poprawa koordynacji oko–ręka, 
  • nauka przekraczania linii środka ciała, 
  • pobudzenie czucia powierzchownego i głębokiego, 
  • w przypadku problemów neurologicznych i ortopedycznych celem jest poprawa zakresu ruchomości w stawach oraz siły mięśniowej.

Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut

Dowiedz się więcej o terapiach jakie prowadzimy

Zespół terapeutyczny

Iwona Milintowicz

Pedagog specjalny z kwalifikacjami do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Terapia ręki – I, II, III stopień
  • Sala Doświadczania Świata
  • Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE – I stopień
  • Uprawnienia diagnostyczne:
    • KORP (Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego)

    • Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 7-9 lat

    • Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat

    • Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat

    • Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u osób powyżej 16 roku życia

    • Diagnoza dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat

    • Diagnoza dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat

    • Diagnoza rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich

Anna Sawicka

Fizjoterapeuta z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE
  • Integracja Sensoryczna
  • Sala Doświadczania Świata – Odprężenie w Bezpiecznym Miejscu
  • Praca z traumą u dzieci i dorosłych
  • Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka
  • Kurs podstawowy koncepcji Kurs PNF1 i PNF2
  • Terapia taktylna według metody dr Swietłany Masgutowej
  • Terapia ręki
  • Elementy Kinezjologii Edukacyjnej (metoda Dennisona) jako metody wspierającej proces uczenia się
  • Wprowadzenie do muzykoterapii integralnej
  • Praktyczne techniki czaszkowo-krzyżowe
  • Instruktor rekreacji ogólnej
Anna Sadurska

Logopeda z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Przygotowanie pedagogiczne
  • Diagnoza, terapia, edukacja i wsparcie osób ze spektrum autyzmu
  • Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych
  • Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych
  • Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania®
  • Terapia ręki I i II stopnia
  • Zaburzenia przetwarzania słuchowego APD
  • Werbosensomotoryka®
  • Dziecko z wadą słuchu
  • Terapia neurobiologiczna Metodą Krakowską
  • Terapia jąkania u dzieci w wieku szkolnym
  • Diagnoza i terapia połykania
  • Praksja, dyspraksja i apraksja
Katarzyna Bednarska

Terapeutka integracji sensorycznej, pedagog specjalny

  • Studia podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
  • Kurs Terapia Neurotaktylna
  • Kurs Terapia Behawioralna w teorii i praktyce – kurs bazowy
  • „Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących – AAC
  • Studia podyplomowe „Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka”
Aleksandra Korybska

Fizjoterapeuta z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Studia podyplomowe na kierunku Neurorozwojowa Terapia Dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego
  • Kurs Elastyczny terapeutyczny taping w pediatrii
  • Kurs Sports Anatomy
  • MNRI Terapia Neurotaktylna
  • MNRI Integracja odruchów dynamicznych I posturalnych
  • MNRI Integracja odruchów ustno-twarzowych
  • MNRI Archetypt rozwoju ruchowego
  • MNRI Neurostrukturalna Integracja odruchów.
Magdalena Pietras

Psycholog z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Studia magisterskie na kierunku Psychologia
  • Uprawnienia diagnostyczne do badania Skalą Inteligencji Stanford- Binet 5.
  • Kurs „Szybka interwencja w kryzysie”
  • Kurs „Terapia dziecka z autyzmem”
  • Terapia ręki – I i II stopnia
  • Studia podyplomowe na kierunku Pedagogika Korekcyjna z integracją sensoryczną
  • Szkolenie Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC)
  • Kurs Trening umiejętności społecznych (TUS) u dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu.
  • Kurs Szybka interwencja w kryzysie
  • Szkolenie AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się
  • Szkolenie Kryzys w życiu dzieci i młodzieży
  • Szkolenie Trening Zastępowania Agresji u Dzieci i Młodzieży (TZA).
Anna Grodecka

Logopeda, pedagog specjalny z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Absolwentka kolegium nauczycielskiego filologii polskiej
  • Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci i uczniów ze złożonymi potrzebami w komunikacji.
  • AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna – jak zacząć pracę w obszarze komunikacji z dzieckiem lub osobą dorosłą z autyzmem.
  • Metody AAC w pracy logopedycznej z dziećmi z trudnościami w komunikowaniu się
  • Terapia logopedyczna dziecka ze spektrum autyzmu
  • Zabawy z piktogramami dla uczniów korzystających z AAC
  • Metoda Ułatwionej w pracy z dzieckiem niemówiącym
  • Logorytmika – ruch, słuch, mowa
  • Trudne i specyficzne zachowania uczniów ze spektrum autyzmu
  • Seksualność dziecka z zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnością intelektualną
  • Spokojniej w rodzinie – 5 kroków samoregulacji i współregulacji
  • Trener Treningu Umiejętności Społecznych
  • Trener TUS osób z autyzmem i zespołem Aspergera
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia (diagnoza, terapia, masaż)
Krzysztofa Matkiewicz

Pedagog specjalny z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego – Pedagogika ,,Poradnictwo”

    • AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się

    • Pedagogika Specjalna kurs ,,Terapia psychopedagogiczna osób ze spektrum autyzmu”

    • Pedagogika Specjalna kurs ,,Zespół Aspergera. Funkcjonowanie psychospołeczne dzieci i młodzieży”

    • Terapeuta nurtu psychodynamicznego w procesach terapii dzieci i młodzieży

    • Mentor i trener zachowań w podejmowaniu decyzji i wspomagania osób w osiąganiu celów w oparciu o talenty i potencjał danej osoby – coachWise

    • Trener Tutoringu – towarzyszenie uczniowi w poszukiwaniu własnej drogi do wiedzy, tożsamości oraz wielopłaszczyznowego rozwoju

    • Mediator – pokojowa forma rozwiązywania konfliktów w różnych przestrzeniach życia

    • Trener zastępowania agresji

    • Edukacja z wartościami

    • Mikropolaryzacja mózgu – terapeutyczna nowoczesna metoda neuromodulacji tDCS

    • Edukacja w oparciu o Plan daltonski – metoda rozwijająca kreatywność i twórcze myślenie uczniów do samodzielnego rozwiazywania problemów w trakcie pracy grupowej

    • Trener profilaktyki uzależnień

    • Kurs ,,Terapia schematów” – podejście holistyczne skupiające się na przyczynach wywołujących dane problemy

    • Ratownik medyczny

    • Skauting – proces wychowawczy w prowadzeniu do dojrzałości dzieci i młodzieży w taki sposób, by w pełni mogli wykorzystać swoje możliwości fizyczne, umysłowe, społeczne i duchowe jako jednostki i odpowiedzialni obywatele

Olena Uzhva

Pedagog specjalny z kwalifikacjami do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Studia magisterskie na kierunku nauczyciel matematyki i podstaw informatyki;
  • Studia podyplomowe na kierunku Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
  • AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się
  • Wieloaspektowe wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Terapia innowacyjną metodą neuromodulacji tDC
Anna Zakrzewska

Terapeuta Integracji Sensorycznej, Pedagog specjalny z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego ze specjalizacją biologii człowieka
  • Studium Przygotowania Pedagogicznego
  • Pedagogika specjalna w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Trener Metody Biofeedback Verim
  • Tlenoterapia hiperbaryczna
  • Komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC)
  • Kryzysy w życiu dzieci i młodzieży
  • AAC – Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się
Wiktoria Palczewska

Psycholog z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu

  • Studia magisterskie na kierunku Psychologia
  • Uprawnienia diagnostyczne do badania Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5
  • Szkolenie: “AAC – Wspomagające i Alternatywne metody porozumiewania się dzieci i uczniów o złożonych potrzebach w komunikowaniu się.”
  • Trener Umiejętności Społecznych I i II stopnia
  • Szkolenie podstawowe Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach

Jak się z nami skontaktować?

Specjalistyczne Centrum Diagnostyczno-Terapeutyczno-Szkoleniowe "UNLOCK"

Obsługa sekretariatu