Zajęcia dla dzieci w spektrum autyzmu | UNLOCK
Specjalistyczne Centrum Diagnostyczno-Terapeutyczno-Szkoleniowe UNLOCK we Wrocławiu oferuje szeroki zakres zajęć dla osób w spektrum autyzmu i z całościowymi zaburzeniami rozwoju. Nasz zespół doświadczonych specjalistów zapewnia kompleksowe wsparcie na każdym etapie rozwoju, dostosowując plan terapeutyczny do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego dziecka.
W naszym centrum realizujemy następujące zajęcia dla dzieci:
Terapia Snoezelen w Sali Doświadczania Świata
Terapia jest pomocna dzieciom, które cierpią na zaburzenia integracji sensorycznej. Istotą Sali Doświadczania Świata jest umożliwienie dziecku kontaktu z różnymi zjawiskami oraz doznaniami za pomocą wszystkich zmysłów.
Jest to forma poznawania otaczającej rzeczywistości, która składa się z dźwięków, zapachów, faktur i kolorów – bodźców, jakich dostarcza wyposażenie Sali Doświadczania Świata.
Podczas spotkań są one odpowiednio dobierane terapeutycznie, by następowała właściwa stymulacja i relaksacja. Towarzyszy temu uważna obserwacja dziecka, by dać mu możliwość wyboru aktywności w oparciu o jego komfort fizyczny, psychiczny i bezpieczeństwo.
Ta polisensoryczna terapia rozbudza wszystkie zmysły powodując osiągnięcie konkretnych celów terapeutycznych. Stymuluje wzrok, słuch, dotyk, węch, smak, układ przedsionkowy.
Polecana jest zarówno dla osób zdrowych, jak i z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz z różnymi deficytami, jak:
- upośledzenie umysłowe
- nadpobudliwość
- mózgowe porażenie dziecięce
- autyzm
- zespół Downa
- choroby psychiczne
- zaburzenia mowy na tle nerwicowym
Efekty terapii:
- wszechstronna stymulacja układu nerwowego dziecka
- odprężenie i relaksacja
Prowadzimy zajęcia indywidualne i grupowe.
Czas trwania terapii 60 minut
Trening Umiejętności Społecznych
Trening Umiejętności Społecznych jest metodą terapeutyczną skupioną przede wszystkim na oswajaniu dzieci z problemami w komunikacji społecznej z różnorodnymi sytuacjami społecznymi, nabywaniu i trenowaniu konkretnych umiejętności społecznych oraz ogólnym wprowadzaniu zwyczaju interakcji z innymi ludźmi.
Metoda ta jest kierowana do dzieci i młodzieży, która z powodów dysfunkcji rozwojowych bądź też fobii mają problem w relacji z drugą osobą.
Celem jest:
– optymalizacja zachowań społecznych,
– korygowanie nieprawidłowych nawyków i zastąpienie ich nawykami adekwatnymi do sytuacji,
– uzyskanie umiejętności, kompetencji i wiedzy społecznej,
– przełożenie wyuczonych i wyćwiczonych zachowań do rzeczywistości
Oferta zajęć kierowana jest do dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi, w tym także dzieci autystycznych i z Zespołem Aspergera.
Czas trwania terapii 60 minut
Wielkość grup
Zajęcie indywidualne oraz w grupach 4 – 6 osobowych.
Wyposażenie
Poradnia dysponuje salami terapeutycznymi wyposażonymi w wysokiej jakości sprzęt spełniający najwyższe standardy.
Kompetencje
Zajęcia prowadzone są przez specjalistów o wysokich kompetencjach terapeutycznych.