Terapia
Nasza oferta terapii:
Terapia Logopedyczna
Terapia logopedyczna adresowana jest do dzieci i młodzieży zmagającej się z różnego rodzaju zaburzeniami oraz wadami wymowy.
Podczas zajęć wykonywana jest diagnoza, profilaktyka oraz prowadzona jest terapia logopedyczną, która obejmuje wszystkie sfery poznawcze mające wpływ na rozwój języka
Zajmujemy się terapią:
- ORM – opóźnionym rozwojem mowy,
- afazją– zaburzeniem funkcji językowych powstałym w wyniku uszkodzenia odpowiednich struktur mózgowych,
- seplenieniem (sygmatyzmem) – nieprawidłową wymową głosek: ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, sz, ż, cz, dż,
- rotacyzmem – nieprawidłową realizacją lub brakiem głoski „r”
- kappacyzmem – nieprawidłową wymową głoski „k”,
- gammacyzmem – nieprawidłową wymową głoski „g”,
- mową bezdźwięczną,
- jąkaniem,
- ćwiczeniami przygotowującymi do nauki pisania i czytania.
Zapewniamy indywidualny dobór metod do problemów oraz możliwości podopiecznego.
Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut
Terapia psychologiczna
Zajęcia z psychologiem mają charakter spotkań indywidualnych, dostosowanych do możliwości i potrzeb dziecka.
Zajęcia przeznaczone są dla dzieci, które:
- mają trudności w nauce,
- nie radzą sobie w kontaktach z rówieśnikami,
- mają trudności w sferze emocjonalnej i społecznej,
- są nieśmiałe,
- są uzdolnione i chcą pracować nad swoim potencjałem.
Korzyści:
- poznanie sposobów radzenia sobie z emocjami,
- poszerzenie wiedzy o swoich potrzebach, przekonaniach,
- poszerzenie wiedzy o sposobach wchodzenia w relacje,
- zwiększenie pewności siebie, poprawienie stosunków z otoczeniem,
- usprawnienie funkcji poznawczych.
Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut
Terapia integracji sensorycznej
Celem terapii jest kształtowanie się nowych oraz zmienienie dotychczasowych połączeń synaptycznych w ośrodkowym układzie nerwowym dzięki różnorodnym ćwiczeniom wykonywanym z użyciem specjalistycznego sprzętu w odpowiednio przygotowanej przestrzeni.
Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut
Terapia pedagogiczna z terapią ręki
Terapia opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka. Jest to zespół skoordynowanych działań i ćwiczeń umożliwiających usprawnienie mechanizmów odpowiedzialnych za kontrolowanie ruchów/
Cele i efekty terapii ręki:
- poprawa i usprawnienie precyzyjnych ruchów rąk,
- poprawa sprawności manualnej,
- ingerencja w sprawność grafomotoryczną,
- wzmocnienie koncentracji,
- poprawa umiejętności chwytu,
- rozwijanie umiejętności planowania ruchu,
- poprawa koordynacji oko–ręka,
- nauka przekraczania linii środka ciała,
- pobudzenie czucia powierzchownego i głębokiego,
- w przypadku problemów neurologicznych i ortopedycznych celem jest poprawa zakresu ruchomości w stawach oraz siły mięśniowej.
Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut
Terapia taktylna
Terapia taktylna jest rodzajem masażu, który wpływa na rozwój funkcji półkul i kory mózgowej, śródmózgowia i tylnych partii mózgu. Pobudza oraz przygotowuje receptory skóry do prawidłowego odbioru bodźców sensorycznych pochodzących z otoczenia. Zwiększa świadomość ciała i reguluje zaburzenia skóry w odbiorze wrażeń dotykowych. Założeniem tej metody jest uruchomienie naturalnych mechanizmów rozwoju i samoregulacji organizmu.
Efekty terapii:
- regulacja wrażliwości dotykowej organizmu
- optymalizacja pracy czucia dotykowego
- otwarcie drogi do nowego uczenia się, które rozumiane jest jako rozwój ruchowy, emocjonalny, społeczny i poznawczy.
Czas trwania terapii 45 minut lub 60 minut
Dowiedz się więcej o terapiach jakie prowadzimy
Zespół terapeutyczny
Pedagog specjalny z kwalifikacjami do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Terapia ręki – I, II, III stopień
- Sala Doświadczania Świata
- Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE – I stopień
- Uprawnienia diagnostyczne:
-
KORP (Karta Oceny Rozwoju Psychoruchowego)
-
Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 7-9 lat
-
Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 10-12 lat
-
Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 13-15 lat
-
Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych u osób powyżej 16 roku życia
-
Diagnoza dyskalkulii u uczniów w wieku 10-12 lat
-
Diagnoza dyskalkulii u uczniów w wieku 13-16 lat
-
Diagnoza rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich
-
Fizjoterapeuta z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Zrozumieć autyzm w ujęciu HANDLE
- Integracja Sensoryczna
- Sala Doświadczania Świata – Odprężenie w Bezpiecznym Miejscu
- Praca z traumą u dzieci i dorosłych
- Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka
- Kurs podstawowy koncepcji Kurs PNF1 i PNF2
- Terapia taktylna według metody dr Swietłany Masgutowej
- Terapia ręki
- Elementy Kinezjologii Edukacyjnej (metoda Dennisona) jako metody wspierającej proces uczenia się
- Wprowadzenie do muzykoterapii integralnej
- Praktyczne techniki czaszkowo-krzyżowe
- Instruktor rekreacji ogólnej
Terapeutka integracji sensorycznej, pedagog specjalny
- Studia podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
- Kurs Terapia Neurotaktylna
- Kurs Terapia Behawioralna w teorii i praktyce – kurs bazowy
- „Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących – AAC
- Studia podyplomowe „Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka”
Fizjoterapeuta z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Studia podyplomowe na kierunku Neurorozwojowa Terapia Dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego
- Kurs Elastyczny terapeutyczny taping w pediatrii
- Kurs Sports Anatomy
- MNRI Terapia Neurotaktylna
- MNRI Integracja odruchów dynamicznych I posturalnych
- MNRI Integracja odruchów ustno-twarzowych
- MNRI Archetypt rozwoju ruchowego
- MNRI Neurostrukturalna Integracja odruchów.
Logopeda z doświadczeniem w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu
- Przygotowanie pedagogiczne
- Diagnoza, terapia, edukacja i wsparcie osób ze spektrum autyzmu
- Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania®
- Terapia ręki I i II stopnia
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego APD
- Werbosensomotoryka®
- Dziecko z wadą słuchu
- Terapia neurobiologiczna Metodą Krakowską
- Terapia jąkania u dzieci w wieku szkolnym
- Diagnoza i terapia połykania
- Praksja, dyspraksja i apraksja
Jak się z nami skontaktować?
- ul. Ostrowskiego 30, 53-238 Wrocław
- 517 722 685
Obsługa sekretariatu
- Magdalena Janeczek
- 517 722 685