Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych (specyficznych trudności w uczeniu się) u uczniów od 10 roku życia – dysleksja
Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych (specyficznych trudności w uczeniu się) u uczniów od 10 roku życia – dysleksja
Badanie składa się z dwóch części:
spotkania z psychologiem i pedagogiem.
1 spotkanie: Badanie psychologiczne ma formę różnego rodzaju zadań, łamigłówek i układanek oraz rozmowy (ok. 1,5 – 2 godz.).
2 spotkanie: Badanie pedagogiczne (ok. 1,5 – 2 godz.).
Badanie składa się z testów diagnozujących:
- Funkcje wzrokowo-przestrzenne, w tym:
- percepcję wzrokowo-przestrzenną i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy
z materiałem wzrokowym; - koordynację wzrokowo-ruchową, strukturalizację percepcji;
- uwagę i kontrolę wzrokowo-ruchową podczas pracy z materiałem złożonym;
- pojemność pamięci wzrokowej krótkotrwałej;
- Funkcje słuchowo-językowe, w tym:
- słuch fonemowy;
- pamięć fonologiczną;
- umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej;
- abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek;
- uwagę i pamięć fonologiczną;
- Integrację percepcyjno-motoryczną.
- Czytanie i pisanie.