Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych (specyficznych trudności w uczeniu się) u uczniów od 10 roku życia – dysleksja

Badanie składa się z dwóch części:
spotkania z psychologiem i pedagogiem.

1 spotkanie: Badanie psychologiczne ma formę różnego rodzaju zadań, łamigłówek i układanek oraz rozmowy (ok. 1,5 – 2 godz.).
2 spotkanie: Badanie pedagogiczne (ok. 1,5 – 2 godz.).
Badanie składa się z testów diagnozujących:

  • Funkcje wzrokowo-przestrzenne, w tym:
  • percepcję wzrokowo-przestrzenną i szybkość spostrzegania wzrokowego podczas pracy
    z materiałem wzrokowym;
  • koordynację wzrokowo-ruchową, strukturalizację percepcji;
  • uwagę i kontrolę wzrokowo-ruchową podczas pracy z materiałem złożonym;
  • pojemność pamięci wzrokowej krótkotrwałej;
  • Funkcje słuchowo-językowe, w tym:
  • słuch fonemowy;
  • pamięć fonologiczną;
  • umiejętność dokonywania analizy głoskowo-fonemowej;
  • abstrahowania głoski i syntetyzowania głosek;
  • uwagę i pamięć fonologiczną;
  • Integrację percepcyjno-motoryczną.
  • Czytanie i pisanie.
  •