Szkolenia dla rad pedagogicznych

 

Program szkolenia

  1. Przyczyny i objawy oraz neurobiologiczne uwarunkowania powstawania zaburzeń u dzieci autystycznych.
  2. Rola czynników środowiskowych, w tym dietetycznych w występowaniu zaburzeń rozwojowych.
  3. Zmiana percepcji sensorycznej w wyniku uszkodzeń organicznych charakterystycznych dla zaburzeń rozwojowych – „Dlaczego dzieci ze spektrum autyzmu inaczej postrzegają rzeczywistość?”
  4. Omówienie objawów autystycznych.
  5. Opis przypadku pod kątem przyczyn, objawów, diagnozy wpływów terapeutycznych. Pokazanie dużego progresu i metod terapeutycznych, które na to wpłynęły.
  6. Omówienie przypadków dzieci – uczniów ze spektrum autyzmu i ich doświadczenie w szkole masowej.
  7. Ćwiczenia diagnostyczne – praktyczne ćwiczenia diagnozujące problemy. Jak rozpoznać ucznia ze spektrum autyzmu.  Symptomy nadchodzących problemów, jak ich nie przeoczyć – próby kinezjologiczne.
  8. Ćwiczenia zmniejszające napięcie mięśniowe i radzenie sobie w trudnych sytuacjach.
  9. Przekrój metod i technik do zastosowania w warunkach szkolnych.
  10. Problemy wynikające z zaburzeń integracji sensorycznej: wybrane ćwiczenia integracji sensorycznej, ćwiczenia doskonalące poczucie schematu ciała i poczucie ciała w przestrzeni.
  11. Ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej i Weroniki Sherborne
  12. Niedyrektywne metody pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.
  13. Wybrane kroki terapii taktylnej.
  14. Ćwiczenia wspomagające koordynację ruchową i pracę ręki.
  15. Metody i techniki umożliwiające relaksację układu nerwowego.